Ημερίδα «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: η Απάντηση στην Κρίση»


Αναδείχθηκε η σημασία της αποτελεσματικής διάδοσης του εταιρικού στόχου 
 

Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 2010 – Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εχθές, Τρίτη 19 Οκτωβρίου, η ημερίδα του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI) με θέμα «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: η Απάντηση στην Κρίση», στην Αίγλη Ζαππείου. Η ημερίδα είχε ως στόχο να ενημερώσει την επιχειρηματική κοινότητα σχετικά με τη σημασία που έχει, σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, οι εταιρείες να αναλάβουν δράση και να επικοινωνήσουν πρωτοβουλίες ΕΚΕ, και γενικότερα στοιχεία που συνθέτουν τον εταιρικό τους στόχο.

 

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκε ο Εθνικός Δείκτης Εταιρικής Ευθύνης (CR Index), ο οποίος από το 2008 έχει καθιερωθεί στην Ελλάδα ως ένας αξιόπιστος δείκτης μέτρησης ΕΚΕ από το Corporate Responsibility Institute.

 

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης, κ. Δημήτρη Γ. Μαύρο, «η ενσωμάτωση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στη στρατηγική των επιχειρήσεων και η δραστηριοποίηση τους σε πρακτικές προς όφελος της κοινωνίας, του περιβάλλοντος, των εργαζομένων και της αγοράς, τις καθιστά πιο έτοιμες να αναπτυχθούν στο σύγχρονο, πολύπλοκο επιχειρηματικό περιβάλλον. Στο Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης και στο Δείκτη CRI οι εταιρείες μπορούν να βρουν έναν αξιόπιστο σύμμαχο κι ένα αναγνωρισμένο εργαλείο στην προσπάθειά τους να προχωρήσουν τις δράσεις τους στον τομέα της εταιρικής ευθύνης ένα βήμα πιο πέρα”.

 

Η παρουσίαση της μελέτης “Communicating Purpose Impact Study” που διεξήχθη από το IMD Center for Corporate Sustainability Management, ένα από τα καλύτερα Business Schools του κόσμου, με τη χορηγία της Burson-Marsteller, βρήκε ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από το κοινό. Σύμφωνα με την έρευνα, που αξιολογεί σε βάθος περισσότερες από διακόσιες ευρωπαϊκές εταιρείες σχετικά με το πώς διαμορφώνουν την επικοινωνιακή τους στρατηγική με βάση τον εταιρικό τους στόχο, οι εταιρείες που διακρίνονται για την καθαρότητα του στόχου τους και την αποτελεσματική του μετάδοση, είναι εκείνες οι οποίες επιτυγχάνουν όχι μόνο να ισχυροποιήσουν σημαντικά τη φήμη της απέναντι στους κοινωνικούς τους εταίρους, αλλά εν τέλει και να βελτιώσουν τις οικονομικές τους επιδόσεις κατά 17% σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους. Η κ. Μαρία Λαζαρίμου, μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης, που παρουσίασε την έρευνα, τόνισε ότι η επικοινωνιακή στρατηγική των επιχειρήσεων βρίσκεται σε σημείο καμπής αφού το παραδοσιακό μοντέλο της μονοδιάστατης διάδοσης των δράσεων της εταιρείας, μεταβάλλεται αργά αλλά σταθερά σε μία αμφίδρομη και πολυεπίπεδη διαδικασία διάχυσης των πληροφοριών σχετικά με τον εταιρικό στόχο και τις δράσεις που αυτός εμπνέει.

 

Την παρουσίαση του Δείκτη πλαισίωσαν με τις ομιλίες τους και την αναφορά τους σε συγκεκριμένες εμπειρίες από τη διαδικασία της αξιολόγησης οι εκπρόσωποι της Τράπεζας Πειραιώς και της Coca Cola 3E, που βραβεύτηκαν με Gold διάκριση για τις πρακτικές τους στον τομέα της εταιρικής ευθύνης το 2009.

 

 

 

Την εκδήλωση τίμησαν με τη συμμετοχή τους πολλοί εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου, από ποικίλους κλάδους που έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον τόσο για τα στοιχεία της έρευνας, όσο και για τα παραδείγματα καλών πρακτικών των βραβευμένων εταιρειών.

 

Χορηγός της ημερίδας ήταν η HENKEL HELLAS, ενώ την επικοινωνιακή κάλυψη ανέλαβαν οι εκδόσεις Boussias και Direction. Την εκδήλωση υποστήριξαν οι εταιρείες PRC Group/The Management House, Advocate/Burson-Marsteller, καθώς και το Centre for Sustainability and Excellence (CSE).

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ CORPORATE RESPONSIBILITY INSTITUTE

Το Corporate Responsibility Institute (Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης, www.cri.org.gr) είναι μία Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία που έχει αναλάβει σε συνεργασία με το BITC (Business in the Community) την αποκλειστική εκπροσώπηση του CR Index στην Ελλάδα. Στόχος είναι να παρέχει στις Ελληνικές Επιχειρήσεις και Οργανισμούς το πιο αναγνωρισμένο εργαλείο αξιολόγησης και σημείο αναφοράς για την αναγνώριση των επιδόσεών τους σε θέματα ΕΚΕ με βάση διεθνή κριτήρια.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ CORPORATE RESPONSIBILITY INDEX ΚΑΙ ΤΟ BUSINESS IN THE COMMUNITY

Το BITC, υπό την προεδρία του Πρίγκιπα της Ουαλίας, αποτελεί έναν από τους κορυφαίους Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) και υποστηρίζει εδώ και 25 χρόνια κορυφαίους οργανισμούς και επιχειρήσεις στην προσπάθειά τους να ενσωματώσουν καλές πρακτικές στις λειτουργίες τους. Στο πλαίσιο αυτό, έχει αναπτύξει το CR Index, το οποίο αποτελεί Εθνικό Δείκτη και κορυφαίο σημείο αναφοράς στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, για την συγκριτική αξιολόγηση επιχειρήσεων ως προς τις επιδόσεις τους στον τομέα της ΕΚΕ και πιο συγκεκριμένα στους τέσσερις βασικούς πυλώνες της: Εργαζόμενοι, Περιβάλλον, Κοινωνία και Αγορά.

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ επικοινωνήστε με την κα Μαρίνα Λιμπέρη, mliberi@advocate-bm.gr, 210 6931006